29 października 2014

Aktywność jesienią

Jesienią wcześnie robi się ciemno, brakuje nam słońca i narzekamy na opady deszczu. Jesień ma swój urok, ale dla wielu osób to czas zmiany nastroju.  Po korzystaniu z promieni słonecznych, zwiewnych ubrań, długich dni trudno zmierzyć się z nową rzeczywistością. Wiele osób najchętniej spędziłoby ten czas z pilotem w ręku przed telewizorem. Latem mamy większą mobilizację, w końcu promienie słońca zachęcają do odkrywania swojego ciała. Jesienią znów można ukryć się pod grubszym swetrem i tuszować mankamenty swojej figury. Jedną z najskuteczniejszych metod obrony przed jesienną niechęcią, bezsilnością  jest aktywność fizyczna, dzięki której uda nam się zachować smukłą sylwetkę, a dawka endorfin wyprodukowanych w czasie aktywnego funkcjonowania organizmu, pozwoli zachować dobry nastój.   

Pogoda w październiku rozpieszczała, ale w mojej aktywności fizycznej czas na zmiany. Sezon rowerowy skończył się dla mnie w tym tygodniu, podobnie z rolkami (choć mam nadzieję, że jeszcze uda mi się wyskoczyć w weekend). Absolutnie nie zamierzam spędzić najbliższych miesięcy przed ekranem komputera czy telewizora. Teraz czas przenieść się na treningi 'pod dachem' i czekać na wyciągnięcie łyżew.




Ostatnie miesiące spędzałam głównie na rolkach i rowerze, teraz czas powrócić do moich zabawek o których pisałam tu i które dzielnie czekały na okres jesienno-zimowy. Powracam na dobre m.in. do FitnessBlender i Zuzki Light, ale nie będzie brakować też nowości. Jeśli o nowościach mowa to zapisałam się na Zumbę i zajęcia fitness.  

Pamiętaj, że warto dbać o siebie i swoje ciało przez cały rok. Nie marnuj swojego cennego czasu, nie szukaj wymówek, że pogoda nie sprzyja, że nie masz finansów na zmianę naywków żywieniowych czy też siłownię. Weź się po prostu do pracy. Wystarczy całoroczne racjonalne podejście do zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej, pielęgnacji ciała a poszujesz zmianę w swoim życiu.